Zestaw transportowo-dystrybucyjny
Zestaw transportowo-dystrybucyjny typ CN-27 D Przeznaczony jest do przyjmowania, czasowego przechowywania, transportu i tankowania ze zbiornika naczepy techniki lotniczej, oczyszczonym i odwodnionym paliwem lotniczym o kodzie NATO F-34, klasa 3 wg ADR.
Zestaw przeznaczony jest do eksploatacji na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia od -30 0C do +65 0C, przystosowany jest do przewozu na platformach kolejowych budowy normalnej przy wpisywaniu się w skrajni kolejowej międzynarodowej RIV zgodnie z normą PN i skrajni zgodnie z normą STANAG 3832, przystosowany jest również do przewozu promowego.
Charakterystyka techniczna
Ciągnik siodłowy:
- Jelcz C642D.35, wykonanie w wersji
FL/ADR, silnik IVECO typ CURSOR 8,
wysokoprężny, z turbodoładowaniem, chłodzony wodą , max moc 259 KW (352 KM), spełnia normę czystości spalin EURO-3, - układ napędowy 6×4,
- rozstaw osi 3400+1350 mm,
- ogumienie 275/70 R22,5,
- układ hamulcowy dwuobwodowy, z regulacją
- siły hamowania, wyposażony w ABS
Wymiary i masy zestawu:
- Długość: 15440 mm
- Szerokość: 2530 mm
- Wysokość: 2940 mm
- Masa własna zestawu 21150 kg
- Dopuszczalna masa całkowita zestawu 42000 kg
Wymiary i masy cysterny-naczepy:
- Długość: 10625 mm
- Szerokość: 2530 mm
- Wysokość: 2870 mm
- Rozstaw osi trzyosiowego zestawu jezdnego (z zawieszeniem pneumatycznym, z pojedynczymi kołami) 1310+1310 mm
- ogumienie 385/65R-22,5
- czop zaczepowy 50,8 mm (2”)
- masa własna cysterny-naczepy 9415 kg
- dopuszczalna ładowność cysterny-naczepy 20800 kg
Zbiorniki naczepy-cysterny:
- materiał: blacha stalowa o podwyższonej wytrzymałości,
- przekrój: kufrowy
- powłoka wewnętrzna zbiornika odporna na paliwo lotnicze
- pojemność całkowita: 26900 dm3
- ilość komór: 1
- Wyposażenie komory: dwa włazy inspekcyjne z pokrywami O500/250, zawór oddechowy, zabezpieczenie p. detonacyjne, listwa pomiarowa, czujnik napełnienia, zawory denne
System napełniania:
- odgórne, przez otwór wlewowy O 250 umieszczony w pokrywie włazu
- oddolne: przy użyciu węzła dystrybucyjnego agregatu pompowo-pomiarowego lub przy użyciu
obecnej pompy
System rozładunku:
- grawitacyjny, przy pomocy węży spustowych z przyłączem typu Kamlok Dn 100
- przez agregat dystrybucyjno-pomiarowy bez pomiaru
ilości.
Agregat dystrybucyjny:
Typ ATS 1500/400, dla cystern lotniskowych, przeznaczony do ciśnieniowego i bezciśnieniowego tankowania statków powietrznych paliwem lotniczym o kodzie NATO F-34, z możliwością roztankowywania statków powietrznych oraz przepompowywania paliwa między zbiornikami zewnętrznymi i funkcją mieszania paliwa w zbiorniku. Tankowanie ciśnieniowe (głowicą CARTER) – Qmax = 1500 dm3/min, tankowanie bezciśnieniowe (pistoletem) – Qma x= 350 dm3/min.
Instalacja uziemiająca:
- nawijaki z przewodem masującym i szczypcami,
- bagnety
- urządzenie z paskiem antystatycznym
Wyposażenie:
- dwa trójkąty ostrzegawcze
- lampy ostrzegawcze
- dwie 12kg gaśnice proszkowe
- dwa kliny pod koła
- koło zapasowe ciągnika i naczepy (1+1)
- wyposażenie standardowe ciągnika
- wyposażenie dodatkowe-specjalne
UWAGA: Opisy i dane techniczne mają charakter wyłącznie informacyjny.