Zestaw transportowo-dystrybucyjny

Zestaw transportowo-dystrybucyjny typ CN-27 D Przeznaczony jest do przyjmowania, czasowego przechowywania, transportu i tankowania ze zbiornika naczepy techniki lotniczej, oczyszczonym i odwodnionym paliwem lotniczym o kodzie NATO F-34, klasa 3 wg ADR.

Zestaw przeznaczony jest do eksploatacji na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia od -30 0C do +65 0C, przystosowany jest do przewozu na platformach kolejowych budowy normalnej przy wpisywaniu się w skrajni kolejowej międzynarodowej RIV zgodnie z normą PN i skrajni zgodnie z normą STANAG 3832, przystosowany jest również do przewozu promowego.

Charakterystyka techniczna

Ciągnik siodłowy:

  • Jelcz C642D.35, wykonanie w wersji
    FL/ADR, silnik IVECO typ CURSOR 8,
    wysokoprężny, z turbodoładowaniem, chłodzony wodą , max moc 259 KW (352 KM), spełnia normę czystości spalin EURO-3,
  • układ napędowy 6×4,
  • rozstaw osi 3400+1350 mm,
  • ogumienie 275/70 R22,5,
  • układ hamulcowy dwuobwodowy, z regulacją
  • siły hamowania, wyposażony w ABS

Wymiary i masy zestawu:

  • Długość: 15440 mm
  • Szerokość: 2530 mm
  • Wysokość: 2940 mm
  • Masa własna zestawu 21150 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita zestawu 42000 kg

Wymiary i masy cysterny-naczepy:

  • Długość: 10625 mm
  • Szerokość: 2530 mm
  • Wysokość: 2870 mm
  • Rozstaw osi trzyosiowego zestawu jezdnego (z zawieszeniem pneumatycznym, z pojedynczymi kołami) 1310+1310 mm
  • ogumienie 385/65R-22,5
  • czop zaczepowy 50,8 mm (2”)
  • masa własna cysterny-naczepy 9415 kg
  • dopuszczalna ładowność cysterny-naczepy 20800 kg

Zbiorniki naczepy-cysterny:

  • materiał: blacha stalowa o podwyższonej wytrzymałości,
  • przekrój: kufrowy
  • powłoka wewnętrzna zbiornika odporna na paliwo lotnicze
  • pojemność całkowita: 26900 dm3
  • ilość komór: 1
  • Wyposażenie komory: dwa włazy inspekcyjne z pokrywami O500/250, zawór oddechowy, zabezpieczenie p. detonacyjne, listwa pomiarowa, czujnik napełnienia, zawory denne

System napełniania:

  • odgórne, przez otwór wlewowy O 250 umieszczony w pokrywie włazu
  • oddolne: przy użyciu węzła dystrybucyjnego agregatu pompowo-pomiarowego lub przy użyciu
    obecnej pompy

System rozładunku:

  • grawitacyjny, przy pomocy węży spustowych z przyłączem typu Kamlok Dn 100
  • przez agregat dystrybucyjno-pomiarowy bez pomiaru
    ilości.

Agregat dystrybucyjny:


Typ ATS 1500/400, dla cystern lotniskowych, przeznaczony do ciśnieniowego i bezciśnieniowego tankowania statków powietrznych paliwem lotniczym o kodzie NATO F-34, z możliwością roztankowywania statków powietrznych oraz przepompowywania paliwa między zbiornikami zewnętrznymi i funkcją mieszania paliwa w zbiorniku. Tankowanie ciśnieniowe (głowicą CARTER) – Qmax = 1500 dm3/min, tankowanie bezciśnieniowe (pistoletem) – Qma x= 350 dm3/min.

Instalacja uziemiająca:

  • nawijaki z przewodem masującym i szczypcami,
  • bagnety
  • urządzenie z paskiem antystatycznym

Wyposażenie:

  • dwa trójkąty ostrzegawcze
  • lampy ostrzegawcze
  • dwie 12kg gaśnice proszkowe
  • dwa kliny pod koła
  • koło zapasowe ciągnika i naczepy (1+1)
  • wyposażenie standardowe ciągnika
  • wyposażenie dodatkowe-specjalne

UWAGA: Opisy i dane techniczne mają charakter wyłącznie informacyjny.